sâmbătă, 20 aprilie 2013

Pentru viitoare mamici - ce mi-a fost de folos si ce nu

Am trecut si eu prin emotiile si grijile apropierii momentului nasterii si prin sindromul „pregatirii cuibului” ce caracterizeaza orice graviduta, incepand cu al treilea semestru de sarcina.
 
 
 
Fiind pentru mine si familia apropiata o experienta inedita (asteptarea sosirii pe lume a bebelusului – primul nepotel al familionului), nu am avut pe cineva foarte foarte apropiat cu care sa ma consult cu privire la necesarul lucrurilor pentru acasa, la sosirea de la maternitate...
Asa ca am bantuit forumurile si am intrebat in stanga – dreapta pentru a ma inspira, in vederea pregatirii unui cuibusor cat mai caldut pentru puiutul ce avea sa vina pe lume...pentru o sursa foarte utila de informatii click aici
Voi face referiri acum la listuta cu lucrurile necesare acasa, una lunga cat o zi de post, dar care, pana la urma, s-a dovedit in surplus..
Orice graviduta are impresia sau traieste cu teama ca, odata cu nasterea si venirea micutului acasa, mamica va ramane „in arest la domiciliu” si nu va mai putea sa iasa in lume, asa ca suntem toate tentate sa ne facem stocuri, stocuri de lucruri necesare - nevoi reale sau induse.
 
Asadar, va voi impartasi din experienta proprie, ce am folosit eu cu adevarat din multitudinea de lucruri achizitionate inainte de sosirea lui Gogo pe lume:
Ser fiziologic. Eu mi-am cumparat de la URIAGE fiole mici - este mai scump, dar mi s-a parut mult mai rapid de folosit la nevoie. e bine insa sa ai in casa si sticla mare.
Sampon pentru bebe. Eu mi-am cumparat unul bio, pentru inceput (pentru spalat pe cap) – mi s-a parut extrem de scump la vremea respectiva, dar am ajuns la concluzia ca merita banii.
Termometru de cada nu am mai apucat sa achizitionez si bine am facut, caci, pana la urma, tot la metoda traditionala apelam atunci cand copilul urla, este nervos, murdar si trebuie imbaiat cat mai rapid.
Babyphone – este util dar pana la urma eu m-am descurcat si fara
Creme pentru bebe (gen Bepanthene, Betadina etc - pentru iritatii),
Biberon, tetine (nici nu stiam ce sunt si cum arata tetinele, de care trebuie..:)) - nu sunt necesare, daca doriti sa alapati. Eu, una, nu am folosit deloc biberonul si l-am alaptat pe Gogo timp de 9 luni.
Pana la 1 an, aproape, nu am folosit decat 1 biberon (in care am inceput sa ii prepar laptele formula dupa ce GHogo s-a autointarcat, la 9 luni), nu am folosit nicio crema pentru iritatii, pentru ca Alex al meu nu s-a iritat niciodata pana acum (multumita uleiului de masline fier si racit - reteta de la mama- cu care ii facem masaj in fiecare seara).
aspirator nazal - batista bebelusului (din acela care se ataseaza la aspirator) - util (nu il folosesc des, dar atunci cand ai nevoie, isi dovedeste eficacitataea)
Unghiera /forfecuta / pila bebelush
comprese sterile - foarte utile (pentru curatarea ochisorilor dimineata cu ser fiziologic, etc etc)
cutii cu servetele de masa- stocuri stocuri
termometru de camera (inclusiv care arata umiditatea) - mi se pare foarte util. La inceput aveam tendinta sa înfofolesc saracul copil, de teama sa nu ii fie frig..in timp m-am desteptat si temperatura optima pe care o mentin in camera este undeva 21-22 grade si este perfect pentru Gogo. In ceea ce priveste umiditatea din camera, stiu ca trebuie sa fie undeva intre 40-60%.
ceai pentru lactatie. eu am folosit de la FARES pliculete si mi-a fost de mare ajutor, mai ales pe la 2-3 luni, cand Gogo a intrat intr-o oarecare criza de supt si mi se parea ca nici eu nu mai am lapte indeajuns
recipientele ptr stocat laptele. eu mi-am achizitionat un Set Recipiente Baby Gourmet de la Avent foarte util pentru stocarea lapticului si, ulterior, a mancarii de pe o zi pe alta sau la congelator. Scumpel, dar face banii.
Cam aceasta e listuta cu produse care mie mi-au fost foarte utile..pe masura ce imi mai aduc aminte, o sa mai adaug.
 
Voi ce v-ati cumparat in timpul sarcinii si nu ati folosit deloc, dupa ce ati nascut?
In orice caz, fetelor, nu va faceti griji: Exista viata in afara casei si dupa nastere. Eu am iesit cu Gogo din casa la mai putin de o saptamana (la plimbare) si pe la 2-3 saptamani cred ca am dat o tura rapida (cu el) si prin supermarket sa imi mai achizitionez cele necesare.
Cel mai bine va dati seama pe parcurs care dintre toate aceste lucruri va sunt cu adevarat indispensabile si carora le puteti gasi un inlocuitor pe moment la nevoie.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu