vineri, 31 august 2012

Unde "iesim" (de nevoie) cu copiii?

Neavand bunicii - nici cei materni, nici cei paterni - aproape (sunt la cateva sute de km departare) si neputand sa apelez in mod frecvent la "bonele de urgenta" (matusile si unchiul lui Gogo), iar tati fiind la serviciu pana dupa-amiaza tarziu, a trebuit sa ma mobilizez si sa ma aventurez de una singura cu piticul in diverse locuri si medii, pentru a castiga timp si pentru a reusi sa duc la indeplinire multiplele "indatoriri" care se ivesc in mod constant.
Am noroc ca am masina si astfel am avut o mare libertate de miscare, cat timp am stat in concediu de crestere a lui Gogo. Astfel nu a trebuit sa astept pana seara cand vine Tati acasa pentru a-mi rezolva problemele cotidiene..asa ca mi-am facut curaj si am mers singura cu copilul in masina, inca de cand acesta avea 1 luna.
In afara iesirilor de rutina cu Gogo (parc, consultatii la pediatru, intalniri cu prietenele), am fost, uneori nevoita sa il iau cu mine in diverse locuri (in care nu intalnesti copii si bebelusi in mod normal), asa ca micul Gogo a luat contact cu diverse medii, a cunoscut multe aspecte din viata noastra, a adultilor, fapt, care, in opinia mea, l-a ajutat foarte mult in constientizarea faptului ca "oamenii mari" duc o viata diferita de lumea de basm si joc a copiilor.
 
 
 
Sa va dau cateva exemple de locuri pe unde m-am "plimbat" eu cu micul Gogoshel:
- la facultate. Nu, nu am fost cu Gogo la cursuri, dar m-a insotit la facultate pentru diverse probleme (platit taxa, completat cereri, depunere lucrare de licenta etc etc)..mai aveam putin si ii luam pe Gogo si pe Fitzi (atat eu cat si mami de Fitzi am urmat impreuna o a doua facultate) si la examene, daca nu reuseam pe ultima suta de metri sa rezolvam problema gasirii unui inlocuitor pentru acteva ore..:);
- la dentist (m-a chinuit tare o masea de minte in perioada in care alaptam, asa ca, nemaiputand de durere, dupa 2 zile de indurat suferinte imense, m-am urcat cu Gogo in masina si am mers la dentist). Acolo a stat cuminte 15-20 minute cat timp stomatologul mi-a aplicat de urgenta un tratament;
- la multiple consultatii medicale, la analize de sange (pentru mami);
- la cosmetica..aici, nu prea i-a placut micului Gogo..nu prea intelegea el ce se intampla acolo si se speriase, crezand ca sufar...sufeream eu putin, intr-adevar, dar cate nu suporta o femeie pentru a se simti femeie?! :)))
- in supermarket;
- la notar;
- la locul meu de munca (pentru a mai rezolva cateva probleme administrative), la locul de munca al matusicii Cata (o mare corporatie, unde s-a simtit foarte bine micul Gogoshel). 
 
 
De asemenea, am mers singura in masina cu copilul (pe cand avea 1 an jumate) pe drumul Bucuresti-Bacau si inapoi, la dragii bunici de pe meleagurile moldovenesti...si am facut acest drum de vreo 2 ori pana acum...e un drum foarte lung (300 km dus si 300 km intors), dar ne-a ajutat Dumnezeu si am mers fara probleme..
 
Mami de Fitzi e si mai activa in ceea ce priveste luatul copilului peste tot..asa ca, au mers, ea si Fitzi, impreuna "ca fetele", la manichiura si pedichiura (doar pe pentru mama, Fitzi isi face inca, manichiura acasa)..:), la cosmetica, la tot felul de consultatii medicale..
 
Intr-adevar, perioada celor 2 ani de stat acasa cu copilul mi-a limitat un pic din libertatea de miscare de care ma bucuram inainte, dar am incercat, pe cat posibil, sa nu ma limitez in jurul casei si atat..plus, ca sunt multiple probleme (ce tin de copil) de rezolvat - vaccinari, vizite la medicul de familie, consultatii la pediatru si analize - si nu ma puteam baza mereu pe Tati si se invoiasca de la serviciu pentru a merge impreuna, asa ca am preferat sa il iau pe micul Gogoshel sa se familiarizeze cu diverse medii in care ne invartim noi, adultii.
 
Voi pe unde ati mers cu piticii?
 

3 comentarii:

  1. si eu am dus printesa la facultate cand am mers sa depun lucrarea de licenta a sotului el neputand sa mearga din cauza serviciului, la banca unde nu o incanta aerul conditionat si plange pana iesim.. la electrica...la analize pentru ea si pt mami

    RăspundețiȘtergere
  2. eu am luat-o pe Miruna la toate examenele de la facultate, inclusiv la licență. facultatea era în Iași, noi în Rădăuți.
    de fapt, merg cu ea peste tot, cu excepția psihologului unde trebe să merg singură.

    :)

    RăspundețiȘtergere
  3. E ok sa mergi cu copiii in public atata timp cat sunt educati sa nu tipe sau sa faca mult zgomot aiurea

    RăspundețiȘtergere